fredag 24 oktober 2008

Scenario 7: Håll linjen

Ännu en armé nedgjord, och nu har du ditt mål i sikte. Härskarkullen överskuggar allting runtomkring. Trots trötta fötter springer du mot den, för en sekund vågar du hoppas att detta är slutet.

Men nej. Stilla och stolta står de framför dig, Härskarkullens försvarare. Du måste slå dig igenom dem och förstöra deras resurser för att nå till dina drömmars mål.

Det sjunde och näst sista scenariot som presenteras inför Herrgårdstomtarnas "Herre på täppan" är Håll linjen.

Översikt: I detta scenario måste försvararna stoppa anfallarna från att bryta igenom deras linjer.

Arméer:
Om du kör denna match som din första avgör slumpen vem som är anfallare och vem som är försvarare. I annat fall är den som har mest stridspoäng sedan tidigare matcher anfallare och den andre försvarare..

Uppställning: I Segerzonen (se nedan) står 4 markörer. Anfallaren ställer först upp hela sin armé. Försvararen ställer sedan upp hela sin armé. Försvararen för ställa enheter i Segerzonen.


Vem börjar? Försvararen börjar.

Specialregeler: Anfallande enheter kan förstöra markörer.* En markör förstörs automatiskt om det finns en fristående anfallande enhet i kontakt med den i slutet av en close combat-fas (efter break test och panic test). Anfallande enheter kan göra en charge mot en markör, som om det vore en fiendeenhet. Faktum är att markören räknas som en enhet även när det gäller vilka fiender en unit med Frenzy måste anfalla, om fanatics ska hoppa ur sina units och liknande. Däremot räknas inte en unit som är i kontakt med en markör som att de står i närstrid, och kan därmed skjuta (och bli skjutna på), slänga magi och så vidare.

Vem vinner? Försvararen får victory points enligt grundreglerna. Anfallaren får 750 victory points för varje markör han slår sönder.

*Endast units med unit strength 5 och ickeflygare kan förstöra markörerna.

Inga kommentarer: